Σχολείο για Γονείς

Οι Γονείς εκπαιδεύονται…

σχολείο γονέων 2014

Η σωστή αγωγή του παιδιού, πρωτεύουσα φροντίδα και κύριο μέλημα κάθε κοινωνίας,  ανατίθεται παραδοσιακά στο Σχολείο και στην Οικογένεια. Κι ενώ για το έργο του σχολείου έχει προβλεφθεί από την πολιτεία και υπάρχει ειδική μέριμνα, πρόγραμμα, βιβλιογραφία και προτάσεις,  δε  συμβαίνει το ίδιο για την οικογένεια και τους γονείς,  παρόλο που η σύγχρονη ψυχολογία και παιδαγωγική αποδέχονται ότι η προσωπικότητα, η ψυχική υγεία και η συμπεριφορά του ενήλικου ατόμου διαμορφώνονται, στα βασικά τους χαρακτηριστικά, κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού.

Τα Εκπαιδευτήρια Γ. Ζώη ανταποκρινόμενα στις επιστημονικές παραδοχές, στις ανάγκες της εποχής,  αλλά και στα σχετικά αιτήματα πολλών γονέων και αξιολογώντας θετικά τόσο την προηγούμενη  μαζική σας συμμετοχή όσο και τα αιτήματά σας για συνέχεια, αποφάσισε να συνεχίσει τη λειτουργία, για τέταρτη συνεχή σχολική χρονιά,του Σχολείου για Γονείς. Κύριος στόχος του θα είναι και πάλι η στήριξη και η ενδυνάμωση των γονέων στο σημαντικό έργο τους και η παροχή ενημέρωσης και πρακτικής βοήθειας  για τη διαχείριση των τυχόν προβλημάτων των παιδιών τους αλλά και των δικών τους συναισθημάτων, της κούρασης και του άγχους τους, έτσι ώστε να περιοριστούν οι λανθασμένοι γονεϊκοί παιδαγωγικοί αυτοσχεδιασμοί, και η οικογένεια να εξακολουθεί να αποτελεί για τα μέλη της και ιδιαίτερα για τα παιδιά, όπως οφείλει, χώρο σταθερότητας, στήριξης και ασφάλειας.

Οι παιδαγωγικές συναντήσεις θα απευθύνονται

  • σε γονείς (αναντικατάστατοι αλλά και …ανεκπαίδευτοι ή ανενημέρωτοι παιδαγωγοί) όλων των ηλικιών, οποιουδήποτε μορφωτικού επιπέδου, που έχουν παιδιά  σε οποιαδήποτε βαθμίδα της εκπαίδευσης
  • σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων
  • σε μελλοντικούς γονείς.

Σχολείο για Γονείς 2018Η θεματολογία των συναντήσεων έχει προκύψει και από τις δικές σας προτάσεις (που διατυπώθηκαν στην αξιολόγηση του περσινού Σχολείου για Γονείς) αλλά και από τη γενικότερη διαπίστωση ότι τα παιδιά μας μεγαλώνουν σε μια κοινωνία πιο σκληρή, πιο αγενή, πιο βίαιη, πιο πιεστική  από παλιότερα, από γονείς που αγωνίζονται, που έχουν ενοχές, που, ίσως,  είναι ψυχικά κουρασμένοι, που κάποτε αντιδρούν με ακραίους τρόπους. Πιο συγκεκριμένα, κάποιοι από αυτούς ενεργούν με αυταρχισμό  και τιμωρούν οποιαδήποτε παρεκτροή και άλλοι υποχωρούν συνεχώς ή μένουν άπραγοι ελπίζοντας σε μια απρόσμενη  βελτίωση…  Ωστόσο και οι δυο προσεγγίσεις κόβουν την όποια δυνατότητα επικοινωνίας και ουσιαστικής επιρροής.

Στις συναντήσεις μας, που θα παραγματοποιηθούν σύμφωνα με το πρόγραμμα που επισυνάπτεται, θα γίνουμε συνοδοιπόροι και συνεργάτες  σε μια πολύ συναρπαστική προσπάθεια:θα μάθουμε μαζί μια εντελώς διαφορετική γλώσσαεπικοινωνίας με τα παιδιά μας (και όχι μόνο), θα μάθουμε δηλαδή να παρατηρούμε, να ακούμε και να μιλάμε με έναν τρόπο αλλιώτικο από αυτόν που έχουμε συνηθίσει και ξέρουμε. Στόχος μας κύριος θα είναι,   χωρίς να σπαταλήσουμε υπερβολικό χρόνο και ενέργεια και χωρίς να θυσιάσουμε το «καλό κλίμα» της οικογένειάς μας, να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αποδέχονται τους κανόνες και τα όρια που με σύνεση θέτουμε,να  συμμορφώνονται με  τους περιορισμούς που εμείς θεωρούμε αναγκαίους για την ασφαλή τους ανάπτυξη και να μην αντιδρούν άλογα στη δική μας ενήλικη πρόταση και οπτική,έτσι ώστε να βαδίσουν, με τις λιγότερες κατά το δυνατόν «απώλειες» και με χάρτη και πυξίδα τις αξίες μας, τον δρόμο προς την ενηλικίωση.

Πιο συγκεκριμένα, στις παιδαγωγικές μας συζητήσεις θα επιχειρήσουμε συνεργατικά να εφαρμόσουμε νέες αρχές και μεθόδους σε υποθετικά μεν σενάρια τα οποία  όμως  δεν απέχουν και πολύ από τις πραγματικές καταστάσεις και τα πραγματικά προβλήματα που οι περισσότεροι γονείς αναγκάζονται να διαχειριστούν στην καθημερινότητά τους, χωρίς να έχουν τηνπολυτέλεια της προσυνεννόησηςκαι της συμβουλής από έναν ειδικό.

Τα ερωτήματα, στα οποία θα επιχειρήσουμε να δώσουμε απαντήσεις, θα είναι του τύπου:

  • Η 5 χρονη Μ. λαχταρά τόσο πολύ την αποδοχή από τους συνομηλίκους της που είναι πρόθυμη να υποκύψει σε οποιονδήποτε συμβιβασμό ή και να «δωροδοκήσει» ακόμη για να αισθανθεί δημοφιλής. Τι να κάνω;
  • Ο 10 χρονος Ν. άρχισε να κάνει παρέα με τα ζωηρότερα παιδιά του σχολείου. Του λέω να μείνει μακριά  τους, αλλά δε με ακούει… Τι να κάνω;
  • Η 11 χρονηΕ. μιλάει πολλή ώρα στο διαδίκτυο με έναν 17 χρονο (Ποιος ξέρει αν είναι όντως 17 χρονος; ). Όταν αντιδρώ έντονα, διαπιστώνω ότι το κάνει κρυφά…Τι να κάνω;
  • Η 13 χρονη Ε. είναι σαν δύο διαφορετικοί άνθρωποι μαζί: Έξω από το σπίτι ευγενική, γλυκιά κι ευχάριστη, μ΄εμάς τους γονείς της απαιτητική και θυμωμένη.Τι να κάνω;
  • Ο 4 χρονος Γ. αντιδρά με έντονα κλάματα και χτυπιέται στο πάτωμα, όταν δε γίνεται το δικό του. Η δασκάλα του λέει ότι στο σχολείο «σηκώνει χέρι» πάνω στα άλλα παιδιά.  Τι να κάνω;
  • Ο 9 χρονος Π. έχει παρουσιάσει μεγάλη πτώση στις επιδόσεις του στο σχολείο κι έχει αυξήσει τις ώρες ενασχόλησης με το tablet του.Τι να κάνω;
  • Ο 7 χρονος Μ. δείχνει προτίμηση σε κοριτσίστικες δραστηριότητες, χρώματα και συνήθειες. Ν΄ανησυχήσω;
  • Ο παππούς μας είναι πολύ άρρωστος και η Ν. του έχει μεγάλη αδυναμία. Φοβόμαστε ότι δεν θα τα καταφέρει. Πώς να μιλήσουμε στην Ν.;
  • Η 12 χρονη Φ. λέει πολλά ψέματα, τα οποία αρνείται να παραδεχτεί ακόμα κι όταν αποκαλύπτονται. Πώς πρέπει ν΄αντιδράσω;

σχολείο γονέων 2014 b

Οι συναντήσεις του Σχολείου για Γονείς θα πραγματοποιούνται στο θέατρο της Σχολής μας, απογευματινές ώρες (19.00), σε 15/νθήμερη βάση (ημέρα Τετάρτη) και θα διαρκούν μία ώρα και  30 λεπτά. Τα θέματα προς συζήτηση θα τα εισηγείται, μέσα από τη μελέτη σχετικών περιγραφών του προφίλ μαθητών/τριών,  η επιστημονική μας συνεργάτρια κ. Ράνια Κυριαζή,Κοινωνιολόγος – Ψυχοπαιδαγωγός, Δρ Κοιν. Ψυχολογίας και άλλοι εξειδικευμένοι επιστήμονες, ενώ τη συζήτηση που θα ακολουθεί θα συντονίζει η ψυχολόγος των Εκπαιδευτηρίων μας κ. Σμαράγδα Ματθαίου. Στο τέλος κάθε συνάντησης θα προτείνεται σχετική βιβλιογραφία.

Το «Σχολείο για Γονείς» είναι προσφορά των Εκπαιδευτηρίων Γ. Ζώη (ΔΩΡΕΑΝ). Τη συμμετοχή σας μπορείτε να δηλώσετε, το αργότερο έως τη Δευτέρα, 15 Ιανουαρίου 2018, με έναν από τους παρακάτω τρόπους:

  • Αυτοπροσώπως στη Γραμματεία της Σχολής
  • Τηλεφωνικώς στα τηλέφωνα 210-9617814 & 210-9617817
  • Μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο e-mail: info@zois-school.gr
  • Με τη συμπλήρωση και κατάθεση της Δήλωσης Συμμετοχής στη Γραμματεία της Σχολής. Πατήστε εδώ για να την κατεβάσετε.

Σε περίπτωση κάλυψης όλων των θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας
ανάλογα με την ημερομηνία κατάθεσης της δήλωσης συμμετοχής.

Σημείωση: Σε όσους παρακολουθήσουν όλο τον κύκλο των παιδαγωγικών συναντήσεων θα χορηγηθεί Βεβαίωση Παρακολούθησης (Υπάρχει η δυνατότητα μιας απουσίας).

Πρόγραμμα παιδαγωγικών συναντήσεων

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

  • 17-01- 18 (Τετάρτη/Ώρα 19.00 – 20.30):
    Μαθαίνουμε να μιλάμε για να μας ακούν –Μαθαίνουμε να ακούμε για να μας μιλούν- Λύνουμε τα προβλήματά  μας επικοινωνώντας σωστά
      (Χρησιμοποιώντας τα σωστά λόγια: βοηθάμε τον 8χρονο Γ . να διαχειριστεί τα συναισθήματά του,ενθαρρύνουμε τη 10χρονη Μ. να γίνει αυτόνομη, κερδίζουμε τη συνεργασία του 13χρονου  Ν., παρακινούμε την 5χρονη Β. να μας δείξει τον καλό της ξεχασμένο εαυτό…)
  • 31-01- 18 (Τετάρτη/Ώρα 19.00 – 20.30):
    Η επιθετική συμπεριφορά στο σχολείο και στην οικογένεια: Μέθοδοι διαχείρισης του θυμού
    (Διαχειριζόμαστε τη λεκτική επιθετικότητα της 8χρονης Δ., τα επεισόδια  ζήλιας και πείσματος του 5χρονου Λ., τις εκρήξεις οργής του 12 Μ.  που συνηθίζει να «παίρνει ξένα πράγματα», τη διστακτικότητα της 10χρονης Γ. που γίνεται στόχος πειραγμάτων απο τις συμμαθήτριές της…)

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

  • 14-02- 18(Τετάρτη/Ώρα 19.00 – 20.30):
    Η σχέση της ανασφάλειας και της χαμηλής αυτοεκτίμησης σε παιδιά κι εφήβους με τη δυσκολία στις κοινωνικές τους σχέσεις με τους συνομηλίκους τους
    (Ενδεικτικές προτάσεις για τη διαχείριση της αναβλητικότητας του 10 χρονου Σ., του υπερβολικού άγχους της 13 χρονης Χ., της μοναχικότητας του 4 χρονου Σ., των ψυχοσωματικών συμπτωμάτων/ τικ, τραυλισμός/ της  8χρονης Ζ. …)
  • 28-02- 18 (Τετάρτη / Ώρα 19.00 – 20.30):
    Η σεξουαλικότητα σε παιδιά κι εφήβους. Η ανάπτυξη της ταυτότητας του φύλου. Οι κίνδυνοι του διαδικτύου
    (Αναφορές στον 9χρονο Β. που στέλνει μηνύματα με  «απαγορευμένο» περιεχόμενο στους συμμαθητές του,στην 12 Κ. που μιλάει στο  fbμε έναν πολύ μεγαλύτερό της, στον  6χρονο Μ. που δείχνει προτίμηση σε κοριτσίστικες δραστηριότητες και συνήθειες,στον 10χρονο Α. που κάνει «ενοχλητικές» χειρονομίες…)

ΜΑΡΤΙΟΣ

  • 14-03- 18 (Τετάρτη/Ώρα 19.00 – 20.30):
    Το παιδί μου αρνείται να μελετήσει. Καθυστερεί, αντιδρά, δεν οργανώνεται, δε συγκεντρώνεται. Πώς θα το βοηθήσω;
    ( Ενδεικτικές οδηγίες και προτάσεις για τον 6χρονο Κ. που δηλώνει συνεχώς κουρασμένος, την 8χρονη Α. που ξεχνάει συνήθως τις σχολικές της υποχρεώσεις, την 12χρονηΝ. που καθυστερεί πολύ να ολοκληρώσει τις εργασίες της, τον 7χρονο Η. που συχνά αφαιρείται…)

Βίντεο από παλιότερες παιδαγωγικές συναντήσεις

Μεγαλώνοντας Υπεύθυνα και Αυτόνομα Άτομα

Τεχνικές μελέτης. Πώς θα βοηθήσουμε το παιδί που δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί;

Eikoniki perihghsh 360-Banner123

αποτελέσματα πανελλαδικών 360-Banner1

Ωδειο Banner sidebar