Πώς μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου να αντιμετωπίσει τη «χαμηλή» βαθμολογία

Γράφει ο/η: Σμαράγδα Ματθαίου, Ψυχολόγος των Εκπαιδευτηρίων

Πλησιάζοντας η ώρα της βαθμολογίας, οι περισσότεροι γονείς ανησυχούν για τις επιδόσεις των παιδιών τους, εφόσον μια χαμηλή βαθμολογία προβληματίζει για το μέλλον του μαθητή. Όμως μια αρνητική αντίδραση εκ μέρους του γονέα ούτε θα διορθώσει την κατάσταση ούτε θα αναδείξει τα αίτια του προβλήματος .

Πώς πρέπει λοιπόν ως γονείς να αντιδράσετε στις χαμηλές επιδόσεις του παιδιού σας;

Αρχικά, πριν ακόμα πάρετε τη βαθμολογία, συζητήστε με το παιδί σας τη δική του εκτίμηση. Η αυτοαξιολόγηση είναι σημαντική αρετή ενός μαθητή. Αναπτύξτε με το παιδί σας σχέση ουσιαστική, αφού η υπερπροστασία ενισχύει τους φόβους και μπλοκάρει τη λήψη πρωτοβουλιών. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι, για να βελτιωθεί η επίδοση στο σχολείο, χρειάζεται να προηγηθεί η βελτίωση της αυτοεκτίμησης του παιδιού. Για τον σκοπό αυτό ανταμείβετε την καλή προσπάθεια του παιδιού σας σε οποιονδήποτε τομέα και ενθαρρύνετε τη λήψη πρωτοβουλιών, εκπαιδεύοντας το παιδί σας να λύνει μικροπροβλήματα της καθημερινότητας, να κρίνει μόνο του και να διαπιστώνει πού τα καταφέρνει καλά, νιώθοντας έτσι αποτελεσματικό.

Φροντίστε το παιδί σας να καλλιεργήσει τα δικά του κίνητρα, τα δικά του όνειρα και τους δικούς του στόχους. Τα παιδί πρέπει να αντιληφθεί ότι η καλή πορεία στο σχολείο είναι χρέος προς τον ίδιο του τον εαυτό και όχι προς ευχαρίστηση των γονιών του. Για τον λόγο αυτό το παιδί πρέπει να αισθάνεται την αγάπη των γονιών του σταθερή, δεδομένη και ανεξάρτητη από την καλή ή κακή βαθμολογία.

Τέλος, πρέπει να θυμάστε ότι οι γονείς είναι πρότυπο για το παιδί τους. Διαβάζοντας, λοιπόν,  κι εσείς όσο πιο συχνά μπορείτε, δείχνετε στο παιδί σας ότι η ενασχόληση με το διάβασμα δεν αφορά μόνο το σχολείο, δεν είναι καταναγκαστικό έργο και αποτελεί μια απόλαυση της ενήλικης ζωής.

Eikoniki perihghsh 360-Banner123

αποτελέσματα πανελλαδικών 360-Banner1

Ωδειο Banner sidebar