Σχολείο για Γονείς

Οι Γονείς εκπαιδεύονται…

σχολείο γονέων 2014

Αγαπητοί Γονείς

            Η σωστή αγωγή του παιδιού, πρωτεύουσα φροντίδα και μέλημα κάθε κοινωνίας, ανατίθεται  παραδοσιακά στο σχολείο και την οικογένεια. Κι ενώ για το έργο των εκπαιδευτικών υπάρχει ειδική μέριμνα, πρόγραμμα, βιβλιογραφία και δια βίου επιμόρφωση από την Πολιτεία, δε συμβαίνει το ίδιο για τους γονείς, των οποίων οι επιδράσεις κρίνονται ως οι πιο καθοριστικές για την εξέλιξη της προσωπικότητας, της ψυχικής υγείας και της συμπεριφοράς του παιδιού.

Τα Εκπαιδευτήρια Γ. Ζώη ανταποκρινόμενα στις επιστημονικές παραδοχές, στις ανάγκες της εποχής και αξιολογώντας θετικά τόσο την προηγούμενη μαζική συμμετοχή σας όσο και τα αιτήματά σας για συνέχεια, αποφάσισαν   για έκτη σχολική χρονιά να συνεχίσουν τη λειτουργία του  Σχολείου για Γονείς.

Το «Σχολείο για Γονείς» απευθύνεται σε:

  • γονείς  (αναντικατάστατοι παιδαγωγοί) όλων των ηλικιών, οποιουδήποτε μορφωτικού επιπέδου, που έχουν παιδιά  σε οποιαδήποτε βαθμίδα της εκπαίδευσης,  οι οποίοι στο δύσκολο και σύνθετο έργο τους  είναι, στην πλειονότητά τους, ανενημέρωτοι και απροετοίμαστοι
  • εκπαιδευτικούς και
  • μελλοντικούς γονείς.

Σχολείο για Γονείς

Σκοπός του είναι η στήριξη του σύνθετου και δύσκολου έργου της οικογένειας, η οποία, υπό τις παρούσες αντίξοες κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες, δοκιμάζεται αλλά εξακολουθεί να αποτελεί τον μοναδικό, τον αναντικατάστατο χώρο σταθερότητας και ασφάλειας για τα μέλη της και ειδικά για τα παιδιά.

       Ως ειδικότερους στόχους έχει:

  • την ανταλλαγή εμπειριών, προβληματισμών, απόψεων και πρακτικών που σχετίζονται με την ανατροφή και τη διαπαιδαγώγηση χαρούμενων και ισορροπημένων παιδιών
  • την προαγωγή των γνώσεων των γονέων σχετικά με τις σωματικές, τις ψυχολογικές, τις πνευματικές και τις κοινωνικές ανάγκες των παιδιών τους σε κάθε στάδιο ανάπτυξης,έτσι ώστε να τα βοηθήσουν να ανταποκριθούν με επιτυχία στις απαιτήσεις του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου
  • την αναζήτηση νέων, πιο λειτουργικών τρόπων επικοινωνίας και επίλυσης συγκρούσεων και προβλημάτων  στην οικογένεια και στο σχολείο  
  • την ενδυνάμωση των γονέων στον γονεϊκό τους ρόλο για τη δημιουργία και την ενίσχυση μιας ουσιαστικής  σχέσης με τα παιδιά τους
  • την ανάπτυξη δεξιοτήτων για την έγκαιρη και αποτελεσματική διάγνωση και αντιμετώπιση δυσκολιών στη μάθηση και στη συμπεριφορά.

σχολείο γονέων 2014 b

Οι συναντήσεις του Σχολείου για Γονείς θα πραγματοποιούνται απογευματινές ώρες, σε δεκαπενθήμερη  βάση και θα διαρκούν μία ώρα και τριάντα λεπτά (19.00-20.30). Τα θέματα προς συζήτηση θα τα εισηγείται η επιστημονική μας συνεργάτρια κ. Ράνια Κυριαζή, Ψυχοπαιδαγωγός– Κοινωνιολόγος, Δρ Κοιν. Ψυχολογίας, ενώ τη συζήτηση που θα ακολουθεί θα συντονίζει η ψυχολόγος των Εκπαιδευτηρίων μας κ. Σμαράγδα Ματθαίου. Στο τέλος κάθε συνάντησης θα προτείνεται σχετική βιβλιογραφία.

Οι θεματικές των συναντήσεων προέκυψαν, κυρίως, από την αποδελτίωση των δικών σας προτάσεων, τις οποίες καταθέσατε κατά την αξιολόγηση των προηγούμενων Σχολείων για Γονείς.

     Το Σχολείο για Γονείς είναι προσφορά των Εκπαιδευτηρίων Γ.  Ζώη (ΔΩΡΕΑΝ). Τη συμμετοχή σας μπορείτε να τη δηλώσετε το αργότερο έως τις  13/1/2020, με έναν από τους παρακάτω τρόπους:

  • Αυτοπροσώπως στη Γραμματεία της Σχολής
  • Τηλεφωνικά, στα τηλέφωνα 210-9617814 & 210-9617817
  • Μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο e-mail: info@zois-school.gr
  • Με τη συμπλήρωση και κατάθεση της συνημμένης δήλωσης στη Γραμματεία της Σχολής. Μπορείτε να την κατεβάσετε εδώ

Σε περίπτωση κάλυψης όλων των θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας
ανάλογα με την ημερομηνία κατάθεσης της δήλωσης συμμετοχής.

Σημείωση: Σε όσους παρακολουθήσουν όλο τον κύκλο των παιδαγωγικών συναντήσεων θα χορηγηθεί Βεβαίωση Παρακολούθησης (Υπάρχει η δυνατότητα μιας απουσίας).
Σας επισυνάπτουμε το πρόγραμμα Παιδαγωγικών Συναντήσεων και τη Δήλωση Συμμετοχής.

                                                                                                                       Με εκτίμηση

                                                                                                                      Ο Γεν. Διευθυντής

                                                                                                                       Γεώργιος Ζώης

Πρόγραμμα παιδαγωγικών συναντήσεων

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

1.  15-01-20 (Τετάρτη/Ώρα 19.00 – 20.30):
Αντιμετωπίζοντας τις συγκρούσεις στην οικογένεια και στο σχολείο. Ο ρόλος των κανόνων στην προσχολική, σχολική κι εφηβική ηλικία.
Ειδικότερα θα αναλυθούν οι παρακάτω θεματικές: 

  • Γιατί επιλέγεται ο συγκρουσιακός τρόπος για την επίλυση των διαφωνιών μέσα στην οικογένεια;
  • Αυτός ο τρόπος γενικεύεται και στον σχολικό χώρο;
  • Γιατί τα παιδιά έχουν την τάση να  παραβαίνουν τους κανόνες;
  • Σε ποια ηλικία πρέπει να ορίζονται;
  • Κι αν οι γονείς δε συμφωνούν μεταξύ τους; Κι αν διαφωνούν με την τακτική του σχολείου στο συγκεκριμένο θέμα;
  • Μήπως οι κανόνες καταπιέζουν και δημιουργούν ψυχολογικά θέματα στα παιδιά;
  • Πώς σχετίζεται με τους κανόνες ο τρόπος επικοινωνίας μεταξύ των μελών της οικογένειας; Πώς πρέπει να διατυπώνονται;
  • Οι θετικές και αρνητικές συνέπειες είναι αποτελεσματικές; Αν ναι, υπό ποιους όρους;
  • Πώς χειριζόμαστε τις  εκρήξεις οργής, τη ζήλεια και τον ανταγωνισμό μεταξύ των αδελφών;
  • Το παιδί μου μεγάλωσε. Μπαίνει στην εφηβεία. Είναι αργά να βάλω όρια;

2.  29-01- 20 (Τετάρτη/Ώρα 19.00 – 20.30):
Η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης ως μέσο αντιμετώπισης της επιθετικότητας αλλά και της εσωστρέφειας των παιδιών μας.
Ειδικότερα θα αναλυθούν οι παρακάτω τομείς: 

  • Πότε αρχίζει να χτίζεται η αυτοεκτίμηση;
  • Ποια είναι η πιο κρίσιμη αναπτυξιακή φάση για το «χτίσιμο» της αυτοεκτίμησης (βρεφική/προσχολική/σχολική/εφηβική ηλικία);
  • Πώς συμμετέχει η οικογένεια και πώς το σχολείο σε αυτό; Ποιοι άλλοι παράγοντες την επηρεάζουν;
  • Η αυτοεικόνα επηρεάζει τη μαθησιακή επίδοση,τη συμπεριφορά, τις κοινωνικές σχέσεις και τη συναισθηματική υγεία των παιδιών; Πώς παρεμβαίνουμε;
  • Τι σχέση έχουν το άγχος και οι φοβίες με την αυτοεκτίμηση;
  • Προτάσεις για την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης εκ μέρους της οικογένειας και του σχολείου.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
3. 12-02- 20 (Τετάρτη/Ώρα 19.00 – 20.30):
Σεξουαλική  αγωγή σε παιδιά κι εφήβους .
Ειδικότερα θα αναλυθούν οι παρακάτω τομείς: 

  • Ποιος είναι ο στόχος της σεξουαλικής αγωγής;
  • Πότε πρέπει να αρχίσει;
  • Ποιος θα την κάνει; (εγώ ο γονιός, το σχολείο, ο γιατρός;)
  • Από τους δύο γονείς, ο πατέρας ή η μητέρα;
  • Ποια είναι τα θέματα, στα οποία θα επικεντρωθώ;
  • Πώς μιλάω σε ένα προνήπιο, σε ένα νήπιο, σε ένα παιδί σχολικής ηλικίας, σε έναν έφηβο;
  • Μήπως έτσι ενθαρρύνω το παιδί μου να δραστηριοποιηθεί νωρίτερα;
  • Πώς ορίζουμε τις συμπεριφορές που απαιτούν ιδιωτικό χώρο και σε ποια ηλικία;
  • Πώς θα αποτρέψω τυχόν σεξουαλική παρενόχληση;
  • Ποια αναπτυξιακή φάση (βρεφική, νηπιακή, εφηβική) θεωρείται περίοδος «υψηλού κινδύνου» για παρενόχληση;
  • Ο μικρός μου γιος χρησιμοποιεί το κραγιόν μου και φοράει τα τακούνια μου. Να ανησυχήσω;
  • Διαπίστωσα ότι η έφηβη κόρη μου επικοινωνεί διαδικτυακά με άτομο πολύ μεγαλύτερό της. Πώς να της μιλήσω; (grooming)
  • «Μαμά νομίζω ότι είμαι ομοφυλόφιλος»… Πώς και πότε  το αναπτυσσόμενο άτομο συνειδητοποιεί την ταυτότητα και τους ρόλους του φύλου του;
  • Μπορεί το παιδί μου με τη συμβουλευτική να διαχειριστεί αποτελεσματικά τις προκλήσεις και τα τυχόν λάθη του;

4.  26-02- 20 (Τετάρτη / Ώρα 19.00 – 20.30):
Βοηθώντας με ηρεμία και αποτελεσματικότητα το παιδί  που δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί και να ολοκληρώσει με επιτυχία την εργασία που κάνει.
Ειδικότερα θα συζητηθούν τα παρακάτω θέματα:

  • Τι φταίει κι ένα παιδί δε συγκεντρώνεται;
  • Γιατί δε μελετάει παρά μόνο μετά από δική μου παρότρυνση;
  • Πότε είναι πιο έντονο το πρόβλημα (προσχολική/σχολική/εφηβική ηλικία);
  • Με τον καιρό, η συγκεκριμένη δυσκολία, ελαττώνεται ή εξαφανίζεται;
  • Τι θα βοηθήσει στην οργάνωση και την αυτονομία του συγκεκριμένου παιδιού;
  • Πώς θα το βοηθήσω στη διαχείριση του άγχους του;
  • Ελεύθερος χρόνος:Υπάρχει; Πώς διατίθεται;
  • Χρόνος μελέτης: Τεχνικές και μέθοδοι αποτελεσματικής μελέτης και οργάνωσης του χρόνου.
  • Ο ρόλος των εξωσχολικών δραστηριοτήτων: Πόσες; Ποιες; Κι αν το παιδί δε θέλει; Ή αν θέλει πολλές;

ΜΑΡΤΙΟΣ

5.  11-03- 20 (Τετάρτη/Ώρα 19.00 – 20.30):
Η εφηβεία και οι οθόνες. Οι κίνδυνοι του διαδικτύου.
Ειδικότερα θα μας απασχολήσουν τα παρακάτω θέματα:

  • Ποιος είναι αυτός ο έφηβος;
  • Οι επιπτώσεις από την κατάχρηση του διαδικτύου στη ζωή του σύγχρονου εφήβου.
  • Ποιοι παράγοντες βιολογικοί, κοινωνικοί και οικογενειακοί συνδέονται με αποκλίσεις στη συμπεριφορά του εφήβου (χρήση ουσιών, εξαρτήσεις);
  • Πώς μπορούμε να παρέμβουμε, ώστε να έχουμε έναν λειτουργικό έφηβο;

Βίντεο από παλιότερες παιδαγωγικές συναντήσεις

Μεγαλώνοντας Υπεύθυνα και Αυτόνομα Άτομα

Τεχνικές μελέτης. Πώς θα βοηθήσουμε το παιδί που δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί;

Eikoniki perihghsh 360-Banner123

αποτελέσματα πανελλαδικών 360-Banner1

Ωδειο Banner sidebar