Σχολείο για Γονείς

Οι Γονείς εκπαιδεύονται…

   

Αγαπητοί Γονείς

Τα Εκπαιδευτήρια Γ. Ζώη, για δέκατη συνεχή σχολική χρονιά, ανταποκρινόμενα ακούραστα, με ευαισθησία και υπευθυνότητα
α) στα πορίσματα των σύγχρονων Ψυχολογικών και Παιδαγωγικών μελετών, σύμφωνα με τα οποία οι γονεϊκές επιρροές αποδεικνύονται οι πιο καθοριστικές για την ομαλή εξέλιξη της προσωπικότητας, της ψυχοσυναισθηματικής υγείας και της συμπεριφοράς του παιδιού,
β) στη μαζική συμμετοχή σας, στις θετικές αξιολογήσεις σας και στα επίμονα αιτήματά σας για συνέχιση του Σχολείου για Γονείς που πραγματοποιείται στη Σχολή μας

γ) στις απαιτήσεις της δύσκολης σύγχρονης κοινωνικής – και όχι μόνο – πραγματικότητας, όπου διαφαίνεται ευδιάκριτα η ανάγκη οικοδόμησης ενός συνεκτικού πλέγματος στήριξης και προστασίας των ανήλικων παιδιών μας, αποφάσισαν με χαρά να πραγματοποιήσουν και φέτος το Σχολείο για Γονείς.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

   

Το Σχολείο για Γονείς απευθύνεται σε γονείς και κηδεμόνες, εκπαιδευτικούς, παππούδες, γιαγιάδες και μελλοντικούς γονείς, οι οποίοι, στην πλειονότητά τους, είναι απροετοίμαστοι για το δύσκολο έργο τους σε μια κοινωνία που αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς. 

σχολείο γονέων 2014 b

Σκοπός του είναι

  • η ενδυνάμωση και η στήριξη του σύνθετου κι απαιτητικού ρόλου της οικογένειας για τη δημιουργία και την ενίσχυση μιας ουσιαστικής σχέσης με τα παιδιά,
  • η προαγωγή των γνώσεων των γονέων σχετικά με τις σωματικές, τις κοινωνικο-συναισθηματικές και τις πνευματικές ανάγκες των παιδιών τους σε κάθε στάδιο ανάπτυξης, έτσι ώστε να τα βοηθήσουν να ανταποκριθούν με επιτυχία στις απαιτήσεις του Νηπιαγωγείου, του ∆ημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου και
  • η ανταλλαγή εμπειριών, προβληματισμών, απόψεων και πρακτικών που σχετίζονται με την ανατροφή και τη διαπαιδαγώγηση χαρούμενων και ισορροπημένων παιδιών.

Και φέτος, για δεύτερη συνεχή χρονιά, τα προς συζήτηση θέματα θα διερευνώνται μέσα από Μελέτες Περίπτωσης (Case Study). Πιο συγκεκριμένα, σε κάθε συνάντηση θα περιγράφονται διαφορετικά «οικογενειακά στιγμιότυπα», στα οποία θα αποτυπώνονται όχι μόνο το κύριο θέμα/πρόβλημα που θα μας απασχολήσει, αλλά μία αλληλουχία γεγονότων και όλο το πλέγμα προσωπικοτήτων, σχέσεων, αλληλεπιδράσεων, συγκρούσεων και συμπεριφορών των μελών της ευρύτερης οικογένειας.

Αυτό θα γίνει γιατί επιθυμούμε να καταδείξουμε ότι η αποτελεσματική διαχείριση των τυχόν δυσκολιών του παιδιού μας, θα προκύψει πρωτίστως μέσα από την αλλαγή των δικών μας καθημερινών πρακτικών στη σχέση μας με τον εαυτό μας, τον/τη σύντροφό μας, τους γύρω μας. Οι συγκεκριμένες πρακτικές, συχνά αποδεικνύονται δυσλειτουργικές και είναι απόρροια του «πληγωμένου παιδιού» που κρύβουμε πολλοί από εμάς μέσα μας, αλλά ταυτόχρονα αποτελούν και αντικείμενο μίμησης ή/και ταύτισης εκ μέρους του παιδιού μας. Άρα, κατά κανόνα δεν αρκούν και είναι ελάχιστα αποτελεσματικές οι οδηγίες και οι προτάσεις που μεταφέρουμε με λεκτικό συμβουλευτικό τρόπο στα παιδιά μας, όταν προκύπτει ένα ζήτημα. Σύμφωνα με τα ευρήματα σύγχρονων -και όχι μόνο- ψυχοπαιδαγωγικών ερευνών η σχέση που έχει ο κάθε γονέας με τον εαυτό του, τον/τη σύντροφό του και την ευρύτερη οικογένεια (φόβοι, ανησυχίες, προβληματισμοί) και το καθημερινό μας παράδειγμα, ο τρόπος δηλαδή που εμείς οι ενήλικοι αλληλεπιδρούμε με τους γύρω μας όταν αυτοί δε μας σέβονται ή δε μας αποδέχονται ή μας απαξιώνουν και μας επιτίθενται, αποτελεί την αόρατη βάση του παγόβουνου, στην κορυφή του οποίου συναντάμε τις δυσεπίλυτες διαφωνίες με τα παιδιά μας.

Επομένως, και κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, στις παιδαγωγικές μας συναντήσεις τα θέματα των συζητήσεών μας θα αναδύονται, όπως πάντα, από την επικαιρότητα και τις δικές σας προτάσεις, αλλά θα αναφέρονται και στην ψυχολογία των ενηλίκων/γονέων, εφόσον η δική τους στάση και προσωπικότητα επηρεάζει άμεσα και καταλυτικά την ανατροφή και διαπαιδαγώγηση του παιδιού.

Οι συναντήσεις του Σχολείου για Γονείς θα πραγματοποιούνται δια ζώσης στο θέατρο των Εκπαιδευτηρίων, απογευματινές ώρες, σε δεκαπενθήμερη βάση και θα διαρκούν μία ώρα και τριάντα λεπτά (19.00-20.30). Τα θέματα προς συζήτηση θα τα εισηγείται η επιστημονική μας συνεργάτιδα κ. Ράνια Κυριαζή, Ψυχοπαιδαγωγός– Κοινωνιολόγος, ∆ρ Κοιν. Ψυχολογίας, ενώ τη συζήτηση που θα ακολουθεί θα συντονίζει η Ψυχολόγος των Εκπαιδευτηρίων μας κ. Σμαράγδα Ματθαίου

Το Σχολείο για Γονείς είναι πάντα προσφορά των Εκπαιδευτηρίων Γ. Ζώη (∆ΩΡΕΑΝ). Τη συμμετοχή σας μπορείτε να τη δηλώσετε το αργότερο έως και τη Δευτέρα, 15 Ιανουαρίου 2024, συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα: https://forms.gle/giWQhQ5x4mSMC1Jm9

Σε περίπτωση κάλυψης όλων των θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας, ανάλογα με την ημερομηνία συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής φόρμας.

Σημείωση 1: Την ημέρα κάθε παιδαγωγικής συνάντησης θα διανέμονται στους συμμετέχοντες η Μελέτη Περίπτωσης (Case Study) αλλά και η σχετική βιβλιογραφία, η οποία προτείνεται από την κ. Ματθαίου.
Σημείωση 2: Σε όσους παρακολουθήσουν όλο τον κύκλο των παιδαγωγικών συναντήσεων θα χορηγηθεί Βεβαίωση Παρακολούθησης (υπάρχει η δυνατότητα μιας απουσίας).

Σας παραθέτουμε το Πρόγραμμα Παιδαγωγικών Συναντήσεων και την ηλεκτρονική φόρμα εγγραφής.

Πρόγραμμα παιδαγωγικών συναντήσεων

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
1o Σχολείο για Γονείς: 17-01-2024 (Τετάρτη, 19.00-20.30)

ΘΕΜΑ: «Όταν το άγχος κατακλύζει εμάς και τα παιδιά μας: Εκπαιδευόμαστε στις  τεχνικές  ελέγχου του και βελτίωσης της ζωής μας.»

  • Πώς αναγνωρίζουμε τα συμπτώματα άγχους στην προσχολική, τη σχολική και την εφηβική ηλικία;
  • Ο ρόλος της ιδιοσυγκρασίας, του φύλου, της οικογένειας, του σχολείου, των προσδοκιών.
  • Τι είναι το σχολικό και τι το κοινωνικό άγχος; Πώς τα διαχειριζόμαστε;
  • Τεχνικές αποτελεσματικής διαχείρισης του καθημερινού και του χρόνιου άγχους.
  • Πώς σχετίζονται οι φοβίες και οι κρίσεις πανικού με το άγχος; Τι κάνουμε για να μη δυσκολεύουν τη ζωή μας;
  • Το άγχος στην παιδική ηλικία αποτελεί προγνωστικό παράγοντα για την εμφάνιση αγχωδών διαταραχών στην ενήλικη ζωή;
  •  Πρακτικοί τρόποι ενίσχυσης της  ψυχικής μας ανθεκτικότητας.

2ο Σχολείο για Γονείς: 31-01-2024 (Τετάρτη, 19.00-20.30)

 ΘΕΜΑ: «Επιθετικότητα, εκφοβισμός ή χαλαρή πειθαρχία;»

  • Ο ρόλος του θυμού – Προτάσεις αποτελεσματικής διαχείρισής του.
  • Πώς ενδυναμώνουμε τις διεκδικητικές συμπεριφορές;
  • Ο ρόλος της αυτοεικόνας  στην προκλητική συμπεριφορά.
  • Χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος που προδιαθέτει για επιθετικές συμπεριφορές. Η βία στην οικογένεια, στο σχολείο και στην οθόνη.
  • Συμπεριφορές δυσάρεστες αλλά όχι εκφοβιστικές. Πώς τις ξεχωρίζουμε;

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
3ο Σχολείο για Γονείς: 14-02-2024 (Τετάρτη, 19.00-20.30)

ΘΕΜΑ:  «Προεφηβεία – Εφηβεία: Μια φάση κρίσης και πρόκλησης που καλούμαστε να διαχειριστούμε.»

  • Τι συμβαίνει ξαφνικά στο παιδί μας, τι συμβαίνει στο σπίτι μας;
  • Ποια φάση στην προσχολική περίοδο αποκαλείται «πρώτη εφηβεία»; Γιατί;
  • Εφηβεία – Μαθησιακές επιδόσεις – Εναντιωματική συμπεριφορά.
  • Αυτοσυναίσθημα και συγκρουσιακή συμπεριφορά των εφήβων. Πώς σχετίζονται;
  • Μύθοι και αλήθειες για τα εφηβικά ζητήματα: ουσίες, ψέμματα, παρέες, έξοδοι, οθόνες…
  • Γονείς κι έφηβοι: Αυστηρότητα, χαλαρότητα ή διατήρηση της επικοινωνίας;
  • Διαθέτουμε τις λέξεις, γνωρίζουμε όμως τρόπους επικοινωνίας που καλλιεργούν τον αμοιβαίο σεβασμό κι επιλύουν προβλήματα;

4ο Σχολείο για Γονείς: 28-02-2024 (Τετάρτη, 19.00-20.30)

 «Είμαι ο…. Είμαι η…: Πώς ήρθα στον κόσμο – Προτάσεις για την υγιή ψυχοσεξουαλική ανάπτυξη των παιδιών μας»  

  • Ποιος είναι ο καταλληλότερος για τη σεξουαλική αγωγή των παιδιών μας; Ο πατέρας, η μητέρα, ο γιατρός, ο εκπαιδευτικός, ο φίλος, το διαδίκτυο;
  • Γιατί πραγματοποιούνται προγράμματα σεξουαλικής αγωγής στο νηπιαγωγείο; Μήπως είναι πολύ νωρίς;
  • Το παιδί μου δε γνωρίζει τίποτα σχετικό, ούτε δείχνει κάποιο ενδιαφέρον για το θέμα. Γιατί να το «αφυπνήσω» πρόωρα;
  • Το δικό μου ήδη γνωρίζει πολλά, αλλά όχι από μένα. Έχω περιθώριο να παρέμβω;
  • Ο δάσκαλος μού ανέφερε ότι ο γιος μου λέει και κάνει πράγματα που ουδέποτε έχει ακούσει ή δει να γίνονται. Πώς είναι δυνατόν;
  • Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες μιας συζήτησης για τη σεξουαλική αγωγή: ο ρόλος της ψυχοσωματικής υγείας, του σεβασμού και της υπευθυνότητας.

ΜΑΡΤΙΟΣ
5ο Σχολείο για Γονείς: 13-03-2024 (Τετάρτη, 19.00-20.30)

Ελεύθερο θέμα συζήτησης (το αντικείμενο θα προκύψει από τις ανάγκες του ακροατηρίου, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί κατά τη διαπραγμάτευση των θεμάτων των προηγούμενων παιδαγωγικών συναντήσεων).

  • Υπάρχουν ερωτήσεις, απορίες, ενστάσεις που προέκυψαν κατά τη διάρκεια των συναντήσεών μας και δε συζητήθηκαν;
  • Ποιες πλευρές των θεματικών μας δε «φωτίστηκαν» αρκετά και χρειάζεται επιπλέον ανάλυση;
  • Τοποθετήσεις, προτάσεις από τους συμμετέχοντες σε θέματα που καθημερινά τους προβληματίζουν στο σπίτι και στο σχολείο.

 

Φόρμα Συμμετοχής

Βίντεο από παλιότερες παιδαγωγικές συναντήσεις

Μεγαλώνοντας Υπεύθυνα και Αυτόνομα Άτομα

Τεχνικές μελέτης. Πώς θα βοηθήσουμε το παιδί που δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί;

Eikoniki perihghsh 360-Banner123

αποτελέσματα πανελλαδικών 360-Banner1

School Magazine

Ωδειο Banner sidebar